Alla inlägg den 29 september 2010

Av Lotta - 29 september 2010 19:30

      Nu har jag fått till Jesus och 2 till fina Madonnor, Den stor är 34 cm och jättevacker, när hon håller Jesus med utsträckta händer, den lilla har fullt med detaljer. Fast min favorit är Jesus. Han är så noga gjord att till och med spikhållen syns på hans händer. dessa har jag gjort i alabastergips. Tycker den ger en fináre yta och hårdhet.

    Sen var jag tvungen att gjuta fat. Det har stått och pratats om betongfat på rabarberblad och på silverfat, så jag blev tvungen att se vad det kunde ge.  Detta blev resultatet riktigt läckert tycker jag. Att ha på bordet med frukt i eller bara som prydnad. Tänk er apelsinens fina färg mot betongen, nu till julen.

Presentation


Detta är min bloggsida för min hobby/livsstil. Sinnesro. Syftet är att ge glädje och styrka i vardagen samt i stunder man känner sig vilsen. För att ge dig just sinnesro. Därför inriktar jag mig främst på den ”andliga” och spritiuella sidan. Stenar, Reiki

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards