Alla inlägg under september 2015

Av Lotta - 10 september 2015 17:32

       

Nu har jag fått till mina nya former som jag gjort under sommaren. Det blev 2 stycken Buddhor, den ena 16 cm hög och är den lite runda tjocka Buddhan som är en klassiker, som är från Kina. Den andra 24 cm hög och  är den Thailändska modellen från  Thailand. Sedan har jag fått till 3 stycken katter i olika former. Även 2 ljuslyktor döskallar, ser inte, hör inte. Tyvärr fanns inte den tredje pratar inte. Men jättefina att ha ljus i en mörk höstkväll. Så har vi då Madonnan med sitt barn, ca 24 cm hög och jättefin. Alla dessa är ren betong, men kan målas vit eller i den färg som önskas. Har mest ägnat mig åt att gjuta det är en rogivande stund när man försöker få till något. Man ska helst få ut så många bubblor som möjligt,och därför måste man  skaka och skaka formen. Visst det blir några iallafall. Men det är det som visar att det är hantverk.

   

Här är även några av de gamla formar jag har, den största Buddhan är ca 30 cm. Alla mina formar kan man göra i betong, gips eller alabastergips. Det tar ca 1 vecka från det man fyllt formen tills den är torr och kan målas eller dyl.

Vid frågor hör av er.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är min bloggsida för min hobby/livsstil. Sinnesro. Syftet är att ge glädje och styrka i vardagen samt i stunder man känner sig vilsen. För att ge dig just sinnesro. Därför inriktar jag mig främst på den ”andliga” och spritiuella sidan. Stenar, Reiki

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards