Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Rosenkvart

Av Lotta - 20 april 2015 19:21

 

Rosenkvartsen är en underbar sten. Den hjälper mot en massa saker. Som i denna datorvärld är den perfekt, att ha vid dator, mobil ja allt med strålar. Den suger till sig dessa och skyddar oss mot dessa. Har dessa lite var som i mitt hem. En stor vid tv, ca 3 kg som jag fick tag på. Dessa små köpte jag av min läromästare Ulla Fagerås. De ligger vid datorerna och sängbordet. Några gav jag till mina barn. Är en mjuk och varm sten. Tillhör släktet kvarts, vilka är ett stort släkte. Den drar till sig kärlek och är en bra healer.  Drar försiktigt ut negativa energier och ersätter med kärleksfulla. Som healer stärker den hjärta och cirkulationen, njurar och dämpar yrsel. Man kan göra elixir på dessa, och då lindrar den brännskador blåsor och hudproblem. En sten som bör finnas i de flesta hem, som vill jobba med stenar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 10 september 2015 17:32

        Nu har jag fått till mina nya former som jag gjort under sommaren. Det blev 2 stycken Buddhor, den ena 16 cm hög och är den lite runda tjocka Buddhan som är en klassiker, som är från Kina. Den andra 24 cm hög och  är den Thailändska mod...

Av Lotta - 19 augusti 2015 16:08

      Så nu har jag börjat få till mina gjutna alster. Allt från Madonnor till änglar finns nu att beställa. Jag har satsat lite mer på små saker. Men har fått till ett antal stora Buddhor och Madonnor. Dessa är ca 15 cm höga och finns i betong ...

Av Lotta - 14 maj 2015 10:09

      Igår var jag en stund i himlen och vände. Hade länge dragit mig för att göra massage. För flera år sedan gjorde jag en, och det var en mardröm efteråt. Men detta var underbart. Visst de gjorde ont, men det var skönt/ont om man kan säga så....

Av Lotta - 13 maj 2015 10:30


  Igår var jag på återträff i Reiki. Vi som gått och fått diplom, träffas ibland och utövar våra krafter på varandra. Det är en stund när man ger och känner samvaron med andra likasinnade personer. Detta sker hos  min mästare Ulla Fagerås. Allt vi...

Av Lotta - 6 maj 2015 17:02


     Min dotter gjorde ett perfekt armband till mig. Har nu en rad olika på min arm med olika budskap. Ett av dem är fuck fibromyalgi.  Något jag lidit av i många år, en sjukdom som inte syns och sätter allt man gör på prov. Eftersom den inte syns...

Presentation


Detta är min bloggsida för min hobby/livsstil. Sinnesro. Syftet är att ge glädje och styrka i vardagen samt i stunder man känner sig vilsen. För att ge dig just sinnesro. Därför inriktar jag mig främst på den ”andliga” och spritiuella sidan. Stenar, Reiki

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards